13.9.14

Tartaletki banoffee pie

Będzie kalorycznie, będzie tłusto i obrzydliwie słodko. Nie przypominam sobie, abym kiedykolwiek jadła coś bardziej słodkiego. Oczywiście kajmak łączyłam już ze śmietaną, jednak zawsze było coś co przełamywało ten słodki smak. W tym wypadku z trudem zdołałam dojeść do końca porcję. Ale chciałam słodkie i kaloryczne to sobie zrobiłam, nie mam co narzekać. Słodki weekend to po ciężkim tygodniu coś co poprawia nastrój.




Tartaletki banoffee pie

Składniki (na 4 porcje):
  • 80 g zmielonych herbatników.
  • 40 g masła
  • 1 duży banan
  • 135 g kajmaku o ulubionym smaku
  • 2 łyżki jogurtu naturalnego
  • 100 ml śmietanki 30%
  • 1 łyżeczka cukru pudru

Przygotowanie:
  1. Masło rozpuścić, wsypać herbatniki, wymieszać. Ciasteczkami wyłożyć spody foremek, mocno dociskając, schłodzić w lodówce min 3-4 godziny.
  2. Kajmak zmiksować z jogurtem i wylać na ciasteczkowy spód, znów schłodzić ok 2 godzin.
  3. Banana pokroić w plasterki i ułożyć na masie kajmakowej. 
  4. Śmietanę ubić z cukrem pudrem i przykryć nią banany. Można zjeść od razu lub przetrzymać w lodówce. 
  5. Zjeść najlepiej z foremki, ponieważ spód jest mocno kruchy, jeżeli chcemy wyciągnąć je z foremki proponuję użyć więcej masła. 


11 komentarzy:

  1. Robię takie ciasto, jest pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. muuuuuszę takie zrobić !!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam takie mega słodkie desery więc to coś dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ślinka cieknie! Kocham ten deser :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dobry pomysl:)i napewno bardzo smaczny:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam ten deser w każdej postaci ♥

    OdpowiedzUsuń
  7. Czasem trzeba pozwolić sobie na coś bardziej słodkiego, a deser wart każdych kalorii :)

    OdpowiedzUsuń
  8. przygarnij mnie, mogę Ci pomagać, sprzątać....cokolwiek!!!:D

    OdpowiedzUsuń
  9. Anonimowy12/15/2015

    A ja chce takie foremki :( są idealne do tego typu deseru <3
    pozdrawiam Klaudia

    OdpowiedzUsuń

Będę wdzięczna wszystkim anonimowo komentującym za podanie imienia, albo chociaż pseudonimu. Dziękuję.

Durszlak.pl
zBLOGowani.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Top Blogi
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
TOP