22.11.14

Kotlety jajeczne

Kotlety z jajek zawsze chciałam zrobić, ale zawsze żal było mi jajek. Zresztą wszystkie przepisy, które zawierają więcej niż 3 jajka omijam i tylko się zachwycam np super puszystym sernikiem. Tym razem jednak jajka już za długo leżały w lodówce, więc za jednym razem wykorzystałam niemal wszystkie. Wilk syty i owca cała - ja spróbowałam w końcu kotletów jajecznych i nie musiałam wyrzucać niewykorzystanego jedzenia. 




Kotlety jajeczne

Składniki (ok 6 niedużych szt):
  • 6 ugotowanych na twardo jajek
  • 1 surowe jajko
  • 1 mała cebulka
  • płatki owsiane do obtoczenia
  • olej rzepakowy do smażenia
  • sól, pieprz

Przygotowanie:
  1. Rozgrzać patelnię z olejem rzepakowym (2-3 łyżki)
  2. Ugotowane jajka i cebulę zetrzeć na tarce o małych okach. Dodać surowe jajko, przyprawić solą i pieprzem; wymieszać. 
  3. Formować w rękach kotlety i obtaczać w płatkach owsianych. Kłaść na rozgrzaną patelnię i smażyć do zrumieniania z obu stron. 

10 komentarzy:

  1. Wygląda bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ooo.. nigdy nie robiłam! :) wyglądają apetycznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Anonimowy11/22/2014

    takie kotleciki muszę zrobić są świetnym rozwiązaniem do pracy:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na szczęście na zimno smakują równie dobrze jak na ciepło.

      Usuń
  4. Wiesz, nigdy nie jadłam kotletów jajecznych, choć wegetariańskie kotleciki jem ogólnie o wiele częściej niż normalne mięso. Muszę nadrobić te zaległości i wypróbować Twój przepis.

    OdpowiedzUsuń
  5. Znane mi i bardzo lubiane :)

    OdpowiedzUsuń
  6. mnie tych jajek zawsze szkoda, zwłaszcza jak są swojskie, duże, bardzo smaczne:D
    ale kotlety fajne Ci wyszły:)))

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda pysznie. Myślisz, że upieczone w piekarniku też wyjdą?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. może się udać, chociaż nie wiem czy się za bardzo nie wysuszą.

      Usuń

Będę wdzięczna wszystkim anonimowo komentującym za podanie imienia, albo chociaż pseudonimu. Dziękuję.

Durszlak.pl
zBLOGowani.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Top Blogi
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
TOP