9.6.15

Placki kalafiorowo-buraczane

Ja wiem, że gorąco, że duszno i ostatnią rzeczą, o jakiej się w takie gorące dni myśli jest obiad. Każdy chciałby wymigać się od stania w kuchni nad patelnią. Z drugiej jednak strony te placki są tak pyszne, że warto się troszkę pomęczyć. Młode buraczki i kalafior w stosunkowo niskiej cenie dodatkowo zachęcają, aby je wypróbować. U mnie w krótkim czasie pojawiły się już drugi raz, a na pewno nie ostatni. 




Placki z kalafiora i buraka

Składniki (ok 15 sztuk):

  • 370 g różyczek z kalafiora
  • 170 g buraka (2 małe)
  • 1 jajko
  • 4 łyżki mąki pszennej pełnoziarnistej
  • 2 łyżki posiekanej zielonej części dymki lub szczypiorku
  • sól, pieprz
  • olej rzepakowy do smażenia
Przygotowanie:
  1. Buraki umyć i ugotować w wodzie (bez dodatku soli). Po ugotowaniu obrać ze skórki i zetrzeć na tarce o grubych okach. 
  2. W drugim garnku w osolonej wodzie ugotować do miękkości różyczki kalafiora. Odcedzić wodę i rozgnieść kalafior widelcem. Wymieszać z burakami i odczekać aż ostygną. 
  3. Do zimnych warzyw wbić jajko, dodać mąkę, dymkę/szczypiorek i przyprawy. Wymieszać. 
  4. Na patelni rozgrzać olej. Łyżką nakładać masę formując małe placuszki smażyć z obu stron do zrumieniania. 


10 komentarzy:

  1. O wow, bardzo fajny przepis. Ciekawa jestem smaku tych placków <3

    OdpowiedzUsuń
  2. :) podobną stronę blogową prowadzę, ale niestety nie posiadam aż tak fajnych jak TY :( wzór blog! A placki spróbuję bo buraczki lubię :D

    OdpowiedzUsuń
  3. nie miałam do czynienia z tym połączenie, ale kolor placuszków- cudowny! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda smacznie ;-)

    OdpowiedzUsuń
  5. z buraka uwielbiam wszystko <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Kolor mają niezwykle kuszący :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Oo, przypomniałaś mi o buraczanych placuszkach :) Kiedyś je robiłam i bardzo mi posmakowały - chociaż nie robiłam takich z kalafiorem, o. Będę musiała wypróbować Twój przepis, bo czuję, że się zakocham ;)

    OdpowiedzUsuń

Będę wdzięczna wszystkim anonimowo komentującym za podanie imienia, albo chociaż pseudonimu. Dziękuję.

Durszlak.pl
zBLOGowani.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Top Blogi
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
TOP