13.1.17

Ciasto z topinamburem

Warzywne ciasta intrygują mnie zdecydowanie bardziej niż klasyczne, owocowe. Nie mogę się nadziwić, że w cieście można przemycić buraka czy marchewkę. Co najlepsze, smaku warzyw trudno się doszukać, już nie mówiąc o ich rozpoznaniu. Do mojej listy warzywnych ciast: 
ciasto szpinakowe
ciasto marchewkowe 1
ciasto marchewkowe 2
ciasto z awokado
ciasto buraczane
ciasto dyniowe
muffinki marchewkowe
muffinki buraczane
markizy marchewkowe
dodaję dziś ciasto z topinamburem. Mówiąc szczerze nawet nie wiem czy w cieście jego smak jest wyczuwalny, bo to mój pierwszy raz z tym warzywem. Nie miałam na niego innego pomysłu, a gdzieś w zakładkach miałam podlinkowany przepis na topinamburowe ciasto. Moje nie jest tak wyrośniete, bo po pierwsze znow dałam trochę zmielonych płatków owsianych, a nie samej mąki, a po drugie staram się nie używać w ogóle, albo mocno ograniczać proszek do pieczenia. Moje ciasto jest wilgotne, pulchne i ciężkie. Takie warzywne brownie ? :) Mój ulubiony typ. 

Ciasto z topinamburem
inspiracja: candycompany.pl

Składniki (keksówka 12x26 cm):
  • 160 g mąki orkiszowej
  • 40 g otrębów owsianych, mąki owsianej lub zmielonych płatków owsianych
  • 70 g mielonych orzechów 
  • 40 g posiekanych orzechów włoskich lub laskowych
  • 15 g ziaren słonecznika
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 0,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 300 g topinamburu
  • 2 jajka
  • 0,5 szklanki oleju rzepakowego
  • 0,5 szklanki miodu
Przygotowanie:
  1. Piekarnik rozgrzać do 160- 180*
  2. Mąkę wymieszać z cynamonem, słonecznikiem, proszkiem do pieczenia, otrębami/mąką owsianą/zmielonymi płatkami owsianymi i zmielonymi orzechami. 
  3. Jajka zmiksować z miodem i olejem. 
  4. Topinambur obrać ze skórki lub dobrze wyszorować i zetrzeć na małych okach tarki. Dodać do masy jajecznej i wymieszać. 
  5. Dodać suche składniki i połączyć; mikserem na małych obrotach lub łyżką.  
  6. Ciasto przelać do keksówki wyłożonej papierem do pieczenia i piec 40-50 minut, do suchego patyczka

4 komentarze:

  1. Nigdy nie jadłam takiego ciastka

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny pomysł! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo doceniam takie "warzywne cuda" :) wtedy jakoś nie mam wyrzutów sumienia, że się napchałam cukrem :D warzywo przecież to warzywo ! :DD

    OdpowiedzUsuń
  4. oo.. z topinamburem? Ciekawe smaki ;)

    OdpowiedzUsuń

Będę wdzięczna wszystkim anonimowo komentującym za podanie imienia, albo chociaż pseudonimu. Dziękuję.

Durszlak.pl
zBLOGowani.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Top Blogi
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
TOP