8.7.17

Bezglutenowe ciasteczka migdałowe

Od tygodnia ścisła dieta. Tzn nie taka znów ścisła, bo na ciasteczka, zwłaszcza przez siebie upieczone sobie pozwalam. I nie taka znów ścisła, bo jem 5 razy dziennie, o wiele więcej niż jadłam kiedy myślałam, że schudnę od niejedzenia. Do tego przeprowadzam eksperyment odstawienia zwierzęcego mleka, bo mój wydęty, kłujący brzuch i uczucie ciężkości gdzieś mają swoje źródło. Po wczorajszym zjedzeniu owsianki na mleku i rewelacjach jakie działy się w moim brzuszku, chyba mogę stwierdzić, że znalazłam przyczynę. Aczkolwiek dla pewności lepiej jeszcze zrobić kilka testów. No i chyba pora pokochać czarną kawę, bo już lepsza czarna niż z mlekiem roślinnym. 


Bezglutenowe ciasteczka migdałowe
źródło: facetikuchnia.com.pl

Składniki (9 dużych ciasteczek):

  • 125 g tartych migdałów
  • 3/4 szklanki cukru pudru lub drobnego cukru
  • 1 duże białko
Przygotowanie:
  1. Piekarnik rozgrzać do 180-200*
  2. Białko ubić, niekoniecznie na sztywno. Dodać cukier i wymieszać. 
  3. Dodać starte migdały i wmieszać delikatnie w masę, szpatułką lub mikserem na najniższych obrotach. 
  4. Masę przekładać łyżką na blachę wyłożoną papierem do pieczenia formując ciastka. Zostawiać trochę miejsca obok siebie, bo ciastka nieco urosną. 
  5. Piec około 10-15 minut, do zrumienienia. Studzić na kratce.



6 komentarzy:

  1. Ciasteczka wyglądają smakowicie. Chętnie wypróbuje przepis.

    Również zauważyłam u siebie podobne symptomy po mleku. Do kawy polecam mleko kokosowe, zwłaszcza domowej roboty albo mleczko kokosowe z puszki - to z kartonu wg mnie jest słabe w smaku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kupiłam dziś mleko bez laktozy, zobaczymy jak się będę po nim czuła :)

      Usuń
  2. U mnie mleko bez laktozy nie pomogło a do kawy z mlekiem sojowym szybko sie przyzwyczailam. Ciasteczka pieke w weekend, do kawy jak znalazl!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja tak się cały czas zastanawiam nad tym gultenem, nagle ludzie w XXI wieku wymyślili sobie gluten, 5 tys jedzenia chleba i dopiero teraz zaczął ludziom przeszkadzać gluten. Nie potrafię tego pojąć do dzisiaj.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlaczego? A dlatego, że w dzisiejszych czasach dzisiejsza pszenica to zupełnie inna pszenica niż kiedyś. Randapu, którym teraz się polewa zboża, rzepak kiedyś też nie stosowano

      Usuń

Będę wdzięczna wszystkim anonimowo komentującym za podanie imienia, albo chociaż pseudonimu. Dziękuję.

Durszlak.pl
zBLOGowani.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Top Blogi
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
TOP