8.9.18

Rolada szpinakowa na słodko

Wróciłam do pracy po trzech dniach choroby nie dlatego, że jestem świetnym pracownikiem, albo że tęskniłam za pracą. Owszem, trochę mi się nudziło, ale od czego są książki i filmy kiedy jesteś zmuszona leżeć w łóżku, a później kiedy już czułam się lepiej, wróciłam do swojego ulubionego zajęcia - pieczenia. Czas więc mijał mi zaskakująco szybko. Wróciłam dlatego, że chciałam wrócić na basen (nie wierzę, że to piszę), a nie mogę na niego chodzić oficjalnie będąc na zwolnieniu lekarskim, nawet jeżeli poczułam się już lepiej. Nie daj Bóg wpadłabym na któregoś z szefów czy inną przychylną osobę (wiecie, takich to nie brakuje nigdzie). Dla świętego spokoju więc wróciłam na dwa dni do pracy i przy okazji na basen. Teraz znów mogę rozkoszować się weekendem (chociażjak się okazało skróconym, bo tyle pracy, że i na sobotę pracującą się załapałam), ostatnim weekendem przed urlopem, na tyle długim, że nie potrzebowałam przed nim odpoczywać w domu. 

Wtrącę jeszcze kilka słów o szpinakowej roladzie. To moje drugie podejście do niej. Pierwszą za krótko piekłam i wyszła zbyt miękka. Drugą zaś, czyli tą którą widzicie na zdjęciu po upieczeniu zostawiłam w piekarniku, żeby sobie na spokojnie wystygła. To jest błąd i to wielki!! bo ona wtedy staje się krucha i nie można jej zawinąć, bo się łamie. Ale są na to sposoby; jeżeli przetrzymacie ciasto za długo w piekarniku i po ostudzeniu nie będzie chciało się zawijąc zmoczcie kilka ręczników papierowych wodą i przykładajcie do ciasta, zwłaszcza jego brzegów, wtedy zmiękną i ciasto zacznie współpracować. Nie zawsze więc za błędy się płaci, czasami udaje się z nich wyjść obronną ręką :)

Rolada szpinakowa na słodko

Składniki:

ciasto:
  • 3 jajka
  • 200 g świeżego szpinaku
  • 2-3 łyżki ksylitolu
  • 1 łyżka mąki
masa: 
  • 150 g serka mascarpone
  • 50 g jogurtu naturalnego
  • 125 g malin +garść borówek
Przygotowanie:
  1. Szpinak zblanszować (zalać wrzątkiem), odcisnąć z nadmiaru wody. Umieścić w kielichu blendera i zblendować z żółtkami. Przelać do miski, dodać mąkę i ksylitol, wymieszać.
  2. Białka ubić na sztywo z odrobiną soli, dodać do szpinakowej masy i delikatnie wmieszać. 
  3. Ciasto przełożyć na blachę piekarnika wyłożoną papierem do pieczenia, piec w rozgrzanym do 180* piekarniku przez około 20-25 minut, aż góra będzie trochę zarumieniona. Po upieczeniu wyjąć z piekarnika. Kiedy lekko ostygnie odkleić z niego papier do pieczenia.
  4. MASA: Składniki na masę prócz borówek zblendować. 
  5. Masę wyłożyć na szpiankowe, lekko przestudzone ciasto (zostawić po 1-2 wolne cm z każdego brzegu), na masie ułożyć borówki i całość zawinąć. 
  6. Roladę zawinąć w folię spożywczą i schować do lodówki, wyjąć przed podaniem.
Wartość odżywcza dla 1 porcji 98 g(całość ma 8 porcji)
kalorie: 141
B: 4,97
T:  10,15
W: 9,55


2 komentarze:

Będę wdzięczna wszystkim anonimowo komentującym za podanie imienia, albo chociaż pseudonimu. Dziękuję.

Durszlak.pl
zBLOGowani.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Top Blogi
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
TOP