13.10.18

Kaiserschmarrn - omlet cesarski

Jak to możliwe, że miesięczny urlop minął w tak zaskakującym tempie ? Teraz dopiero widzę jakie moje życie (Chociaż myślę, że nie tylko moje) ma zawrotne tempo. Tydzień za tygodniem, miesiącem i rokiem, a wszystko to staje się przeszłością zanim na dobre zorientuje się, że trwa, tu i teraz. To był najdłuższy i najintensywniejszy urlop ze wszystkich od trzech lat. Zaliczyliśmy siedem dobrych imprez, spotkań przy kawie, herbacie, wieczorów przy planszówkach, piwku i drinku. Jedliśmy mnóstwo pysznych rzeczy, od których obrośliśmy oboje w konkretną warstwę tluszczyku. Udało nam się też spędzić kilka dni we dwoje. Śmialiśmy się, bawilismy, klócili i obrażali. Bylismy albo w drodze albo spedzalismy leniwe popoludnia na kanapie. Wydaliśmy kupę kasy, spelniliśmy swoje zachcianki - no dobra, moje zachcianki na tatuaż i drugi kolczyk w uchu. I kiedy zaczęło mi się już wydawać, że jestem tutaj na stałe, kiedy zaczęłam się orientować mniej więcej w tym co aktualnie dzieje się w życiu moich przyjaciół, a kolejne spotkania nie zaczynały się od popularnego "co słychać" trzeba pakować manatki i ruszać w drogę. Po tygodniowym urlopie w Polsce dochodzę do siebie tydzień, ciekawe ile zajmie mi to tym razem...

Kaiserschmarrn - omlet cesarski
Źródło: madameedith.com

Składniki na 2 porcje:
  • 2 jajka
  • 0,5 szklanki mleka
  • 0,5 szklanki mąki orkiszowej
  • Szczypta soli
  • 1 łyżka ksylitolu
  • Masło do wysmarowania patelni
Przygotowanie:
  1. Mąkę wymieszać z ksylitolem. Dodać mleko i żółtka, wymieszać.
  2. Białka ubić ze szczyptą soli na sztywną pianę, dodać do masy i delikatnie wmieszać. 
  3. Gotową masę przelać na rozgrzaną i natłuszczoną dużą patelnię (U mnie 26 cm). Smażyć z obu stron do zrumienienia (na tak dużej patelni może być problem z przywróceniem omlet, użyłam dwóch łopatek). 
  4. Omlet podzielić na 2 części, każda z nich "porwać" na kawałki. Podawać z cukrem pudrem.


Wartość odżywcza dla 1 porcji - 158g, bez uwzględnienia masła do smażenia 
kalorie: 232
B: 13,57
T:  7,34
W: 29,3


1 komentarz:

  1. Nigdy takiego nie jadłam, a wygląda super ;)
    https://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Będę wdzięczna wszystkim anonimowo komentującym za podanie imienia, albo chociaż pseudonimu. Dziękuję.

Durszlak.pl
zBLOGowani.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Top Blogi
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
TOP