8.11.18

Lniane ciasteczka z żurawiną, bez glutenu i jajek

Straciłam laptopa, umarł. A w zasadzie nie laptop, a ładowarka do niego. Jak dobrze, że wcześniej przewidziałam nadchodzącą katastrofę i zrobiłam sobie urodzinowy prezent - kupiłam tableta. Zdjęcia, odkąd obrabiam je na smartfonie też zgrywalam bezpośrednio na niego, więc ominęło mnie całe niepotrzebne zdenerwowanie i rwanie sobie włosów z głowy z braku możliwości odzyskania zdjęć, przynajmniej tymczasowo. Problem z tabletem jest tylko taki, że bez stukania w klawiaturę, jakoś inaczej mi się pisze, nie mogę się skupić i sama nie wiem o czym chciałabym pisać. Stąd od jakiegoś czasu teksty są zdecydowanie krótsze i bardziej rzeczowe. Będę musiała albo dokupić klawiaturę do tableta, albo ładowarkę do laptopa. Podczas kiedy ja prowadzę w głowie wyliczanki, które rozwiązanie wybrać Was zapraszam na zapoznanie się z nowym przepisem, na lniane ciasteczka. Są bezglutenowe, bez jajka, bo właśnie jajko zastępujemy tutaj mielonym lnem a cukier zastąpiłam erytrolem. Za to oblane są białą czekoladą bo świeża żurawina dodana do ciastek jest bardzo kwaśna, zupełne przeciwieństwo tej suszonej. 
Uprzedzając pytania - len jest wyczuwalny, nawet bardzo, ale to dobra alternatywa dla alergików unikających jajek 

Lniane ciasteczka z żurawiną, bez glutenu i jajek
Składniki (8 sztuk):
  • 20 g mielonego lnu
  • 125 ml gorącej wody 
  • 40 g mielonych migdałów 
  • 20 g wiórek kokosowych
  • 40 g erytrolu
  • 20 g mąki gryczanej
  • 1 płaska łyżeczka sody oczyszczonej
  • 40 g świeżej żurawiny
  • 50 g białej czekolady
Przygotowanie:
  1. Len zalać gorącą wodą, odstawić na chwilkę. 
  2. Pozostałe składniki prócz żurawiny wymieszać razem w misce. Dodać len i żurawinę i ponownie wymieszać. 
  3. Masę nabierać łyżką i formować ciasteczka, piec w 180* około 20 minut. 
  4. Kiedy ciastka wystygną, w kąpieli wodnej rozpuścić czekoladę i polać nią ciasteczka. 
Wartość odżywcza dla 1 porcji 19 g (całość ma 8 porcji)
kalorie: 99
B: 2,83
T:  6,97
W: 6,85

1 komentarz:

Będę wdzięczna wszystkim anonimowo komentującym za podanie imienia, albo chociaż pseudonimu. Dziękuję.

Durszlak.pl
zBLOGowani.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Top Blogi
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
TOP