12.1.19

Gofry bezglutenowe

Kulinarnie dobrze się ten rok zaczął. Testuję wiele nowości, chociaż też wiele mi nie wychodzi to nie porzucam swoich pomysłów i próbuję to robić kolejny raz. Wcześniej jak nie wyszło to nie wyszło i trudno, zabierałam się za coś zupełnie innego. I tak na przykład światła dziennego nigdy nie ujrzała słonecznikowa chałwa, bo choć smakowała jak złoto to za bardzo była krucha, w zasadzie cała była krucha, a jak wiadomo chałwa tak nie wygląda. Kolejną wielką porażką, a tak naprawdę nie porażką a niedopracowanym przepisem były domowe czekoladki, które też ciężko było wyjąć z tego silikonu. Na całe szczęście z goframi się nie poddałam, chociaż miały być twarogowe (ale niemal wszystko co twarogowe jest dla mnie ciężkie do wykonania) a wyszły owsiano-ryżowe, ale wyszły! I przywróciły mi nadzieję na to, że to nie gofrownica jest do bani tylko ja nie umiem zrobić odpowiedniego ciasta. Skorzystałam więc z gotowego przepisu, trochę pozmieniałam mąki i dodałam jajko, bo jego akurat nie musimy unikać, ale jak dowodzi oryginalny przepis jajko można zastąpić, tak więc zapraszam na bezglutenowe a dla chętnych i wegańskie owsiano-ryżowe gofry.



Gofry bezglutenowe
źródło blendman.pl

Składniki (4 kwiatuszki):
  • 100 g mąki ryżowej
  • 100 g mąki owsianej
  • 300 ml mleka sojowego lub innego dowolnego
  • 4 łyżki mielonego siemienia lnianego lub 1 jajko 
  • 2 łyżki stewii
  • 1 płaska łyżeczka sody oczyszczonej
  • 1 łyżka oleju + do posmarowania płyt gofrownicy 
  • szczypta soli
Przygotowanie
  1. Wszystkie składniki umieścić w misce i zmiksować ze sobą.
  2. Gofrownicę rozgrzać i posmarować olejem górne i dolne płyty (użyłam oleju w sprayu).  Łyżką lub chochelką nakładać ciasto, zamknąć i piec około 3 minut, w zależności od mocy gofrownicy.
  3. Przed każdym pieczeniem, płyty smarować lekko olejem
  4. Gofry studzić na kratce. 
Wartość odżywcza dla 1 porcji (1 kwiatuszka) w wersji z jajkiem 147 g 
Kalorie: 295
B: 9,42
T: 7,59 
W: 47,24     



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będę wdzięczna wszystkim anonimowo komentującym za podanie imienia, albo chociaż pseudonimu. Dziękuję.

Durszlak.pl
zBLOGowani.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Top Blogi
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
TOP