14.3.21

Kawowy deser z owocami

Jak już wiele razy powtarzałam niedzielna kawa bez czegoś słodkiego się nie liczy. Miałam w planach ciasteczka, ale zbierałam się do nich chyba ze trzy dni. Najpierw chciałam je robić razem z dzieckiem, to znaczy nie tak, że ono mi pomaga, czy chociaż podaje składniki bo na to jest jeszcze zdecydowanie za młode, ale tak, że mam je w nosidle albo w wózku. No ale  jak nie spał i mogłabym wdrożyć w życie swój plan to zawsze było coś innego, niekoniecznie ciekawszego do roboty. A jak już poszedł spać to bałam się miksera włączyć. I pomyśleć, że jak był taki mikroskopijny to odkurzacz wlączalismy jak szedł spać, a teraz chodzimy na paluszkach. To znaczy ja chodzę, a mąż mój mam wrażenie za często się zapomina. Czy u Was tatusiowie też tak mają?  a to mu telefon zadzwoni, a to jakiś głupkowaty filmik za głośno włączy, albo kawę zacznie mielić 🤪  W każdym razie, ciastek nie upiekłam, bo coś za bardzo od tematu odbiłam. Na szybko zrobiłam inny deser, bo te deserki w szklankach nie dość, że się ładnie prezentują to jeszcze zazwyczaj szybko się je robi.


Kawowy deser z owocami

Składniki (2 porcje):
  •  pół małego opakowania serka mascarpone
  • 3 łyżki mleczka kokosowego, stałej części
  • 2 łyżki erytrolu (ja mało słodzę, daj tyle żeby było to dla Ciebie słodkie)
  • 2 łyżeczki kawy ziarnistej
  • 50 ml wrzątku
  • 5g żelatyny 
  • 3 łyżki zimnej wody
  • ulubione owoce 
Przygotowanie:
  1. Kawę zaparzyć, odstawić do przestygnięcia
  2. Mascarpone umieścić w wysokiej misce. Dodać mleczko kokosowe i erytrol - zmiksować. 
  3. Wlać zimną kawę i ponownie zmiksować.
  4. Do rondelka wsypać żelatynę, zalać zimną wodą. Rozpuścić w kąpieli wodnej. Do żelatyny dodać 2 łyżki masy, wymieszać. Przelać do pozostałej masy i dokładnie wymieszać. Schować do lodówki na około 30 minut
  5. Kiedy masa będzie zwarta nakładać do szklanek. Warstwa kremu/owoce i znów warstwa kremu. 
Wartość odżywcza dla 1 porcji (88g), bez owoców Całość to 2 porcje 
Kalorie: 311
B: 3,4
T: 31,19
W: 4,2



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będę wdzięczna wszystkim anonimowo komentującym za podanie imienia, albo chociaż pseudonimu. Dziękuję.

Durszlak.pl
zBLOGowani.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Top Blogi
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
TOP