7.6.21

Pieczone kotlety dla dzieci BLW

 Kto by pomyślał, że tak się publikacje zawieszą na tym jedynym Wielkanocnym przepisie a później ani widu ani słychu. Ale to głównie dlatego, że moje dziecko weszło w fazę wtulenia w moją nogę ilekroć usiądę na krześle albo kibelku tudzież stanę przy kuchennym blacie, oczekując, że jak najprędzej wezmę je na ręce. Sami rozumiecie, że przez to gotowanie najpierw w ogóle odeszło w zapomnienie i jadalismy kanapki na obiad , a teraz wróciło ale jest w wersji ekspres. W ogóle bajka jak uda mi się wszystko przygotować podczas jego drzemki, ale to niestety nie zawsze się udaje. Tak było i w tym przypadku i kotlety formowałam przy akompaniamencie zniecierpliwionego berbecia, który uczepiony mej nogi domagał się uwagi. 

Te pieczone kotlety są super. Po pierwsze idealna opcja dla najmłodszych dzieci, ale też tych starszych, które niekoniecznie lubią warzywa (wtedy podajemy je z jakimś sosikiem i myślę, że to dobrze zagra). No i w końcu rodzice też nie pogardą. Ja jak już gotuję obiad to dla całej rodziny to samo. Po pierwsze gdybym miała dziecku gotować coś innego, to ja zostałabym przy kanapkach dla siebie na obiad, a po drugie on wyjada z mojego talerza (nie rozumiem dlaczego to ode mnie jest smaczniejsze).  


Pieczone kotlety dla dzieci BLW

Składniki (10 sztuk):

  • 120g suchego ryżu
  • Ok 100g piersi z indyka albo kurczaka
  • 2 jajka
  • 50g marchewki
  • pół czerwonej papryki
  • pół niedużej cukinii
  • pół dużej cebuli lub 1 mała - dałam czerwoną 
  • pół kulki mozzarelli
  • 3 łyżki bułki tartej
  • pieprz, słodka papryka, kilka ziarenek soli 
Przygotowanie:
  1. Ryż ugotować (ja nie soliłam wody, bo mały unika soli) i wystudzić.
  2. Mięso drobno pokroić. Wrzucić do miski, przyprawić pieprzem, papryką i odrobiną soli, wymieszać. 
  3. Drobno posiekać cebulę i paprykę. Cukinię i mozzarellę zetrzeć na tarce. Wszystko dodać do miski z mięsem. Wbić jajka, dodać przestudzony ryż ; wymieszać. Dodać bułkę tartą i ponownie wymieszać. 
  4. Z masy rękoma formować kotlety, mocno dociskając, żeby nie pękały. Odkładać na blachę wyłożoną papierem do pieczenia.
  5. Piec około 20-25 minut w piekarniku rozgrzanym do 180* 
  6. Podawać solo, z sosem jogurtowym lub pomidorowym. 


2 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. coś co zwiąże, najlepiej jakiś ser właśnie. parmezan albo zólty starty

      Usuń

Będę wdzięczna wszystkim anonimowo komentującym za podanie imienia, albo chociaż pseudonimu. Dziękuję.

Durszlak.pl
zBLOGowani.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Top Blogi
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
TOP