23.11.12

Ciastka owsiane czekoladowe

Owsiane ciasteczka po raz drugi. Tak mi się chciało czegoś słodkiego, a nie chciałam jeść sklepowych ciastek, które schowane były w jednej z szafek. Pozostało szybko zorientować się co mam zachomikowane w mieszkaniu i przystąpić do dzieła. 
Wiedziałam, że robi się je szybko i wiedziałam też, że długo nie trzeba na nie czekać. Jakie było moje zdziwienie kiedy po 20 minutach poszłam do piekarnika, a one okazały się właściwie nadal płynne. Z tej euforii i potrzeby słodyczy ustawiłam temperaturę pieczenia 130, zamiast 180* i tym samym wydłużyłam swoje oczekiwanie. Wyszły też bardziej płaskie niż ostatnio, ale może to wina tej temperatury - nie wiem. 
Tym razem dodałam do ciasta kakao i rodzynki. Smak oczywiście niezmiennie pyszny.
Link do poprzednich ciasteczek - TUTAJ




Ciastka owsiane czekoladowe

Składniki (na około 8 sztuk):
  • 50 g masła
  • 80 g cukru
  • 1 rozkłócone jajko
  • 50 g mąki pszennej
  • pół łyżeczki proszku do pieczenia
  • pół łyżeczki soli
  • 175 g płatków owsianych
  • garść rodzynek
  • 2 łyżki sezamu
  • 2 łyżeczki kakao

Przygotowanie:
  1. W misce utrzeć masło z cukrem na jednolitą masę. 
  2. Stopniowo dolewać jajko, ciągle mieszając.
  3. Przesianą mąkę z solą, proszkiem do pieczenia i kakaem dodać do masy i delikatnie wymieszać.
  4. Dosypać płatki owsiane, rodzynki i sezam. Dokładnie wymieszać.
  5. Łyżką wykładać ciasto na blachę z papierem do pieczenia i rozpłaszczać ciasto lekko łyżką (zwrócić uwagę, aby ciasteczka nie były zbyt blisko siebie).
  6. Piec w temperaturze 180* około 15 minut. 
  7. Studzić na kratce

17 komentarzy:

  1. Musiałby być nie tylko chrupiace ale i smaczne ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. wiesz co dobre!
    pysznie wyglądają!;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Chyba je poczynię na łiikendzie. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. wyglądają rewelacyjnie!

    OdpowiedzUsuń
  5. muszę zrobić koniecznie! idealne do herbatki :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zdrowe smakołyki :) Pysznie wyglądają

    OdpowiedzUsuń
  7. jak najbardziej pyszna i zdrowa przekąska! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. smaczniusie i zdrowe ;d

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam ciasteczka owsiane! W wersji czekoladowej jeszcze ich nie jadłam, ale czuję, że warto spróbować :) Ja ostatnio przy okazji pieczenia szarlotki z roztargnienia źle ustawiłam temperaturę, bo zaledwie na 50 st. Nie wiem, jak to zrobiłam.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale pyszności, podziwiam,za taką determinację, że chciałaś zrobić i zjeść własne ,a nie sklepowe.
    Smacznie i zdrowo!

    OdpowiedzUsuń
  11. jakie ładne! kusisz :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Owsiane są dobre i mogą trochę poleżeć.

    OdpowiedzUsuń
  13. owsiane... najulubieńsze :)

    OdpowiedzUsuń

Będę wdzięczna wszystkim anonimowo komentującym za podanie imienia, albo chociaż pseudonimu. Dziękuję.

Durszlak.pl
zBLOGowani.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Top Blogi
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
TOP