3.11.12

Pełnoziarnista tarta z jabłkiem

Miałam za dużo jabłek, które zaczęły się już psuć. Odkładałam w czasie jakiś deser, ale wczoraj korzystając z wolnego dnia postanowiłam sprawić przyjemność swojemu narzeczonemu i coś upiec.  Przeglądałam książkę z wypiekami i padło na tartę. Zmieniłam trochę przepis, mąkę pszenną połączyłam z pełnoziarnistą, zmniejszyłam ilość masła i cukru i wyszło świetnie. Chociaż spód był mocno kruchy, tak kruchy, że można było jeść jedynie łyżeczką. No i niektóre jabłuszka się zbyt mocno przyrumieniły :) 
Jabłek jeszcze sporo zostało, więc to nie koniec jabłkowych pyszności.


Tarta z jabłkami

Składniki (źródło: 120 wypieków. Emma Patmore):
  • 175 g mąki pszennej (dałam 70 g mąki pszennej i 100 g mąki pełnoziarnistej)
  • 100 g pokrojonego w kostkę masła (dałam 80 g)
  • 1 łyżka wody
  • 1 jajko
  • pokruszone kostki cukru do posypania (pominęłam)
  • ulubione owoce na farsz - 600g
  • 75 g brązowego cukru (dałam 30 g)

Przygotowanie:
  1. Do miski wsypać mąkę i wrzucić masło , rozetrzeć czubkami palców, aż składniki zaczną przypominać zacierki. Wlać wodę i wyrobić gładkie ciastko. Owinąć folią spożywczą i wsadzić do lodówki na pół godziny.
  2. Rozwałkować ciasto na placek, przełożyć na środek blachy. Pędzelkiem posmarować środek ciasta żółtkiem
  3. Jabłka obrać pokroić w kostkę lub cienkie paseczki. Umieścić w naczyniu i wymieszać z cukrem. Przełożyć na środek ciasta
  4. Brzegi zawinąć do środka. Pędzelkiem posmarować wierzch ciasta białkiem (pominęłam smarowanie) i posypać pokruszonymi kostkami cukru.
  5. Piec w piekarniku rozgrzanym do 200* około 25-30 minut. Podawać ciepłe. 
* Moje ciasto po wyjęciu z lodówki wymagało ponownego zagniecenia.




16 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. pyszne, jesienne słodkości :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie ma to jak dobra tarta jabłkowa, do kawy w deszczowy dzień. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszna! Poproszę kawałeczek :)

    OdpowiedzUsuń
  5. wygląda przepysznie!
    jabłka rządzą :)

    OdpowiedzUsuń
  6. omomom ale to apetycznie wygląda ,kochane jabłuszka <3

    OdpowiedzUsuń
  7. Moja mama prosi mnie o tartę...

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie wiem czemu, ale te jabłka trochę mi przypominają frytki ;p.

    OdpowiedzUsuń
  9. Kiedyś robiłam ciasto z serkiem wiejskim i z jabłkami... i bardzo chciałam, żeby to właśnie tak wyglądało. Następnym razem będzie dokładnie tak :)
    Zgodzisz się na ten oficjalny plagiat, prawda? :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Ojejkuale Ty tu pyszności masz! Uwielbiam zdrowe jedzenie, wmiarę możliwości wybieram razowy makaron, chleb, zamiast masła chude serki, dużo warzyw, jednak trudno przekonać domowników, a gotować osobno trochę nie wygodne. Ale postaram się namówić ludzi na coś z Twojego bloga, gdyż masz świetne przepiy ; ) Na pewno makaron ze szpinakiem, bo czaję się na niego od dłuższego czasu, ryba zwarzywami teżmnie zauroczyła. Obserwuję, i czekam na nowe przepisy ; )

    pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
  11. Cudo! wygląda obłędnie

    OdpowiedzUsuń

Będę wdzięczna wszystkim anonimowo komentującym za podanie imienia, albo chociaż pseudonimu. Dziękuję.

Durszlak.pl
zBLOGowani.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Top Blogi
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
TOP