28.5.17

Omlet z ziemniakami

Lubię gotować mężowi obiady. Raz bardziej, raz mniej, wiadomo. Mniej kiedy sama nie mam pomysłu na obiad i wiem, że wtedy jedyne na co mnie stać to ugotowanie ziemniaków, warzyw i usmażenie czegoś prostego mięsnego, najlepiej kurczaka w kawałkach, bo kotleta w życiu nie robiłam. No więc żadna fantazja. Wtedy najczęśćiej okazuje się, że mąż obiad zjadł w pracy. Z jednej strony dobrze, bo nie  skompromituję się z moim super prostym i "ambitnym" obiadem, a z drugiej - i co ja teraz z tym wszystkim zrobię, nie mam aż tak wilczego apetytu. Ok, mam wilczy apetyt, ale tylko w stosunku do słodyczy, ale teraz nie. Bo teraz przecież jest dieta. Ale wracając do sedna resztek z obiadu. Najlepiej wykorzystać je w omlecie, a omlet z ziemniakami jest rewelacyjny. 


Omlet z ziemniakami

Składniki (patelnia 24 cm):

  • 3 jajka
  • 2 ugotowane, wystudzone ziemniaki
  • 1 mała cebulka
  • opcjonalnie: mała garść zblanszowanego szpinaku
  • sól, pieprz
  • 1 łyżka masła klarowanego
Przygotowanie:
  1. Cebulę pokroić w drobną kosteczkę, oprószyć solą, podsmażyć na masłe, Kiedy się zeszkli dodać szpinak, potrzymać na ogniu, aż ze szpinaku odparuje nadmiar wody. 
  2. W miseczce rozkłócić ze sobą jajka. Przyprawić solą i pieprzem. Wylać na patelnię. 
  3. U góry ułożyć pokrojone w plasterki ziemniaki. 
  4. Smażyć pod przykryciem na małym ogniu, aż jajka będą ścięte. Omleta nie trzeba przewracać na drugą stronę. 


4 komentarze:

  1. Wow, wygląda niesamowicie apetycznie! Aż mi ślinka pociekła, a tyle już dziś zjadłam hah.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale bym zjadła :) wyjątkowo nie mam ochoty na słodkie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo smaczna propozycja. Omletu z ziemniakami jeszcze nigdy nie jadłam. Muszę to spróbować ze szpinakiem wersja będzie zapewne smaczna. Bardzo prosty obiadek

    OdpowiedzUsuń

Będę wdzięczna wszystkim anonimowo komentującym za podanie imienia, albo chociaż pseudonimu. Dziękuję.

Top Blogi
TOP