17.8.18

Rustykalna tarta z czereśniami

Z tą tartą to było tak, że zobaczyłam na Instagramie super fit przepis na kruche ciasto. Ilość mąki dość standardowa, ale tłuszczu (oleju kokosowego) tylko 2 łyżki - pomyślałam, że spróbuję zaoszczędzić w ten sposób kaloryczność z tłuszczy i zrobię! Bo proporcje na standardowe kruche ciasto to 2:1 mąka:tłuszcz. Odmierzyłam składniki, zagniatam, zagniatam i nic - to się cholera nie kleiło!! Podratowałam ciasto jogurtem, żeby je jakoś związać, ulepiłam kulkę i do lodówki. Po wyjęciu z lodówki zaczęło się tak kruszyć, że o zrobieniu z tego rustykalnej tarty nie było mowy. Żeby się nie zmarnowało zrobiłam inny deser, tutaj przepis KLIK a następnego dnia zrobiłam tą oto tartę. Ale zanim przepis, to z tego doświadczenia można wysnuć kilka wniosków. Mianowicie, podawanie w przepisach miary innej niż wagowej, jest dość niebezpieczne. Każdy odmierza inną wielkość szklanki, łyżki czy łyżeczki. Dla mnie łyżka jest bardziej płaska, niż kopiasta co przy większej ilości robi sporą różnicę. Po drugie zawsze istnieje ryzyko, że przepis, który udaje się innym, nie udaje się nam i nie mam na to racjonalnego wytłumaczenia. Nie wiem czy decyduą o tym nasze zdolności, faza księżyca, przypadek czy małe elfy schowane gdzieś w piekarniku.


Rustykalna tarta z czereśniami

Składniki:

  • 200 g mąki orkiszowej
  • 1 jajko
  • 80 g miękkiego masła
  • 20 g ksylitolu +2 łyżki
  • 300 g czereśni
  • 7 łyżek wody
Przygotowanie:
  1. Z mąki, jajka, masła i 20 g ksylitolu wyrobić ciasto. Uformować kulkę i schować do lodówki na pół godziny.
  2. Ciasto ułożyć na papierze do pieczenia i rozwałkować. Przenieść na blachę do pieczenia.
  3. Wydrylowane czereśnie umieścić w garnuszku, zalać wodą, dodać 2 łyżki ksylitolu i gotować na małym ogniu, aż owoce zaczną robić się miękkie. Zdjąć z ognia, lekko przestudzić. 
  4. Owoce wysypać na środek rozwałkowanego ciasta, boki zagiąć do środka, pomagając sobie podważać je nożem. 
  5. Piec w 180* do zrumienienia ciasta.

Wartość odżywcza dla 1 porcji (114 g)
kalorie: 272
B: 6,44
T:  12,73
W: 35,01





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będę wdzięczna wszystkim anonimowo komentującym za podanie imienia, albo chociaż pseudonimu. Dziękuję.

Durszlak.pl
zBLOGowani.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Top Blogi
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
TOP