26.9.18

Babeczki bananowe, bez glutenu, cukru i jajek

Te babeczki to kolejny przykład na to, że nie wszystko udaje się od razu. Miałam ochotę na mały eksperyment. Po pierwsze zachęcona ostatnimi udanymi wypiekami bezglutenowymi chciałam tym razem upiec takowe babeczki. Do tego chciałam, żeby były bez jajek, bo alergii na jajka niestety coraz więcej, a na to wszystko babeczki miały być ze śliwkami i pachnieć cynamonem. Typowo jesienny wypiek. Cynamonem pachniało, z zewnątrz babeczki też były niczego sobie, pięknie odchodziły od foremek, za to w środku - mamałyga. Śliwki po puszczeniu soku zrobiły tam istny armagedon! Nie o takie babeczki walczyłam, ale wiedziałam, że przepis jest dobry i że zrobię go jeszcze raz. Pominęłam śliwki, które uznałam, za sprawczynię mojej klęski, zwiększyłam nieco ilość mąki i...udało się! Mój mąż - przeciwnik wszystkiego co bananowe się nimi zachywcał, a więc warto było. 

Babeczki bananowe, bez glutenu, cukru i jajek

Składniki (na 5 babeczek):

  • 1 średniej wielkości banan
  • 2 łyżki oleju
  • 30 g mąki owsianej
  • 30 g mąki ryżowej
  • 1 płaska łyżeczka sody oczyszczonej
  • 100 ml maślanki
  • opcjonalnie: kropeki czekolady lub czekoladowe ziarna kawy
Przygotowanie:
  1. Banana zblendować z maślanką i olejem. 
  2. Dodać oba rodzaje mąk i sodę, wymieszać.
  3. Masę przelać do silikonowych lub papierowych foremek umieszczonych w formie do muffinek. Na górę ułożyć ziarenka kawy lub kawałki czekolady
  4. Piec w piekarniku nagrzanym do 180* około 25-30 minut, aż góra się przybrązowi. 

3 komentarze:

  1. Uwielbiam bananowe wypieki :) Trzeba będzie takie zrobić :)
    https://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyśmienicie! :-)

    Zapraszam na mojego bloga! :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeśli chciałabym użyć pszennej mąki to ile powinnam wsypać? I czy zamiast maslanki sprawdzi się jogurt roślinny?

    OdpowiedzUsuń

Będę wdzięczna wszystkim anonimowo komentującym za podanie imienia, albo chociaż pseudonimu. Dziękuję.

Durszlak.pl
zBLOGowani.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Top Blogi
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
TOP