28.11.18

Sałatka z dynią, granatem i łososiem

Kolejna dyniowa propozycja. Bo jak już się dynię kupi to można z niej zrobić naprawdę wiele pyszności. Najczęściej ją piekę i robię puree, tym razem część po upieczeniu zostawiłam i wykorzystałam do sałatki.
Największy problem z sałatkami to sosy. Nie chcę żeby były tluste i wywindowały mi kaloryczność mocno do góry, a z drugiej strony nie znam się na dobieraniu odpowiednich sosów do dań. W przypadku tej sałatki można po prostu użyć gęstego octu balsamicznego albo zrobić to tak jak ja; wymieszać musztardę z miodem - sprawdzę się niemal zawsze.

Sałatka z dynią, granatem i łososiem

Przygotowanie (1 porcja):
  • 50 g pieczonej dyni w kawałkach 
  • 125 g wędzonego łososia 
  • garść ulubionej zieleniny, u mnie rukola
  • spora garść granatu
  • 1 ugotowany burak
  • 1/4 szklanki komosy ryżowej 
  • 2 łyżeczki musztardy
  • 1 łyżka miodu
  • opcjonalnie: suszone zioła 
Przygotowanie:
  1. Dynię kroimy w krążki lub inne dowolne kształty i pieczemy do miękkości. Po upieczeniu pozbywamy się skórki a dynię kroimy na kawałki.
  2. Komosę przygotować według instrukcji na opakowaniu.
  3. Na talerzu układamy zieleninę, upieczoną dynię, pokrojonego buraka, łososia, całość posypujemy owocami granatu i polewamy sosem - wymieszana musztarda z miodem, opcjonalnie z dodatkiem suszonych ziół. 


2 komentarze:

  1. Dynia i łosoś? Ciekawe połączenie, muszę przetestować. Chyba zrobię dzisiaj zakupy i na piątkowy obiad będzie jak znalazł. Jestem ciekawa, czy o tej porze roku dostanę w sklepie granat?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie granatów pod dostatkiem, w każdym sklepie 😊

      Usuń

Będę wdzięczna wszystkim anonimowo komentującym za podanie imienia, albo chociaż pseudonimu. Dziękuję.

Durszlak.pl
zBLOGowani.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Top Blogi
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
TOP