13.1.19

Bezglutenowe ciasto szpinakowe

O jaka ja jestem dumna z tego ciasta. Po pierwsze dlatego, że postanowiłam odchudzić nieco stary przepis o ten tutaj KLIK. Chociaż jak głosi tytuł on już był odchudzony, ale jak widać nic nie jest odchudzone na tyle, żeby nie można było jeszcze kilku kalorii uciąć. A po drugie jestem dumna, bo to mój kolejny bezglutenowy wypiek i chyba robię się w tym coraz lepsza. Jest kilka podstawowych zasad, których się podczas tego bezglutenowego pieczenia trzymam i wychodzi dobrze, a nawet świetnie. Wystarczy spojrzeć na konsystencję tego ciasta, niby zbite i ciężkie, ale jednak lekkie i mięciutkie. 
Bezglutenowe ciasto szpinakowe

Składniki (tortownica 20 cm):
  • 185 g świeżego szpinaku
  • 150 ml maślanki
  • 2 jajka
  • 60 g stewii
  • 25 ml oleju
  • 80 g mąki ryżowej
  • 80 g mąki owsianej
  • 5 g (1 łyżeczka) mąki ziemniaczanej
  • 0,5 łyżeczki sody oczyszczonej 
Polewa:
  • 100 g naturalnego serka homo
  • sok z 1/4 grejfruta 
  • 1 łyżka stewii
  • ewentualnie trochę mleka
Przygotowanie:
  1. Szpinak umyć i osuszyć (ważne, żeby nie był mokry bo puści za dużo wody). Zblendować dokładnie najlepiej w blenderze kielichowym razem z maślanką.
  2. Jajka ubić ze stewią ok 3-5 minut. Nie wyłączając miksera wlać olej i jeszcze chwilę miksować. 
  3. Dodac szpinak i zmiksować. 
  4. W naczyniu wymieszać ze sobą mąki i sodę, wsypać do szpinakowe masy i wmieszać w ciasto. Calosc przelać do tortownicy wyłożonej wcześniej papierem do pieczenia. Piec w 180* około 45-50 minut, do suchego patyczka
  5. POLEWA: kiedy ciasto będzie całkiem wystudzone zmieszać wszystkie składniki polewy (jeśli będzie zbyt gęsta, dodać trochę mleka) i polać górę ciasta. 
Wartość odżywcza dla 1 porcji (87 g) bez polewy
Kalorie: 166 
B: 5,14 
T: 5,65  
W: 24,04       



8 komentarzy:

  1. Pyszne:) upiekłam z pewną modyfikacją - oliwa zamiast oleju i tylko łyżeczka, kefir zamiast jogurtu oraz tylko mąka ryżowa - mniam mniam:) dziękuję za inspirację:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Trochę jestem zawiedziona, po przeczytaniu sądziłam że trochę inaczej będą smakować te ciasteczka. Przepis dobry, ale jakoś nie dla mnie. Czekam na kolejne sztosy, pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda apetycznie! :-)

    Zapraszam na mojego bloga! :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszne wyszlo. Zrobilam w keksowce. Niezbyt slodkie, tak jak lubie. Mąki zrobilam sama na szybko. Ryz i platki do mlynka.Do serka dodalam kilka kropli cytryny, zamiast grejfruta. Co do konsystencji to bardzo rzadka ale po upieczeniu idealna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie rzadko pojawiają się naprawdę słodkie desery, dlatego, że na codzień nie używamy cukru więc nie potrzebujemy mocno słodkiego smaku 🙂 ja już nawet nie pamiętam konsystencji tego ciasta, ale najważniejsze że wyszło i co najważniejsze smakowało 🙂

      Usuń
  5. Anonimowy4/07/2021

    O jakiej stewii w przepisie mowa? 60g to horendalnie dużo jeśli by chcieć użyć 97%.

    OdpowiedzUsuń

Będę wdzięczna wszystkim anonimowo komentującym za podanie imienia, albo chociaż pseudonimu. Dziękuję.

Durszlak.pl
zBLOGowani.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Top Blogi
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
TOP