4.12.17

Ciasto wiewiórka

Ze wszystkich zimowych miesięcy przyszedł ten, który toleruję ze względu na czar Bożonarodzeniowy. Świąteczne jarmarki, bombki, lampki, wspinający się po rynnie Mikołaj, a za niedługo świąteczne piosenki i kolędy. Uwielbiam klimat zimowych zdjęć a poranna kawa nigdy nie smakuje tak dobrze jak w grudniowe poranki. Jestem zakochana w grubych plecionych swetrach, wełnianych płaszczach, świątecznych zakolanówkach - podziwiam u innych, bo moja figura nie zgrywa się z moim zauroczeniem. 
W grudniu też nie denerwuję się kiedy jest zimno - to rezerwuję sobie na styczeń i luty. Dopóki nie trzeba odśnieżać samochodu 10 minut, śnieg również jest okej. Jest pierwszy grzaniec, pierwsza gorąca czekolada, hektolitry herbaty i spacery z psem, na które jak nie weźmiesz rękawiczek i nie opatulisz się szczelnie szalem to masz problem. 
A kiedy grudzień rozpoczyna się wypłatą i wizją urlopu to względem pozostałych miesięcy sporo zyskuje. Tygodniowy i krótki ten urlop, ale jest. I żeby tylko ten polski grudzień był dla mnie dobry i nie przywitał mnie zaspami na autostradzie. 

Tymczasem prawdziwie grudniowe ciasto, naszpikowane orzechami. Przepisów był wysyp więc i ja skorzystałam z kilku, zmieniajać co nieco. 

Ciasto wiewiórka

Składniki (forma na babkę):
  • 130 g mąki orkiszowej
  • 100 g mąki z ciecierzycy
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 3 duże jajka
  • 100 ml oleju
  • 60 g brązowego cukru
  • 3 jabłka
  • 100 g dowolnych orzechów
Przygotowanie:
  1. Piekarnik rozgrzać do 180*
  2. Obie mąki i proszek do pieczenia wymieszać ze sobą.
  3. Orzechy posiekać, jabłka zetrzeć na tarce o grubych okach.
  4. Jajka utrzeć z cukrem na gładką masę, ok 5-7 minut. Powoli wlewać olej cały czas miksując. Następnie stopniowo dodawać wymieszane ze sobą mąki. Miksować do połączenia się składników.
  5. Dodać starte jabłkai orzechy, wmiechać w masę, najlepiej łyżką, drewnianą lub zwykłą.
  6. Formę na babkę wysmarować masłem, oprószyć bułką tartą i wlać ciasto.
  7. Wstawić do piekarnika na około 50-60 minut, do suchego patyczka. 

3 komentarze:

  1. uwielbiam wiewiórkę <3

    ja w tym roku pierwszy raz narzekam na grudzień! Wyjechałam do Hiszpanii i od razu trafiłam na... alert pogodowy! :D A ogrzewanie w budynkach to rzadkość... brr

    OdpowiedzUsuń
  2. Zarówno ciasto, jak i nazwa naprawdę mnie przekonały :)))

    OdpowiedzUsuń

Będę wdzięczna wszystkim anonimowo komentującym za podanie imienia, albo chociaż pseudonimu. Dziękuję.

Durszlak.pl
zBLOGowani.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Top Blogi
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
TOP