28.8.18

Bezglutenowe ucierane ciasto ze śliwkami

Do tej pory myślałam i miałam nadzieję, że moim jedynym uzależnieniem jest Internet. Wiecie, chęć ciągłego podłączenia do sieci, nawet jakbym miała z niej nie korzystać to ważna jest dla mnie świadomość, że w każdym momencie mogę to zrobić. Bo kiedy nie ma Internetu zdaje mi się, że wszyscy się do mnie dobijają, nawet znajomi sprzed lat, co jest oczywiście bzurą i absurdem. Tak przy okazji, o moim uzależnieniu skonfrontowanym z brakiem Internetu przeczytacie tutaj - KLIK Dziś jednak pogodziłam się z kolejnym uzależnieniem - słodycze. Jak opanuję chęci na te sklepowe to zaczynam piec jak szalona. Ciasto za ciastem, ciasteczka, deserki, serniki i słodkie omlety na śniadanie. Na całe szczęście mój próg słodkości jest nadwyraz niski, więc moje dzieła nie mają w sobie za dużo cukru, a często też staram się go zamieniać na mniej kaloryczne słodzidła. Nie zmienia to jednak faktu, że najbardziej lubię na słodko. Jak to dobrze, że w temacie mojej niekończącej się diety zrozumiałam, że można jeść wszystko, byle by się zapotrzebowanie kaloryczne zgadzało. I jak to fantastycznie, że chociaż od tych cudów nie tyję. 

Bezglutenowe ucierane ciasto ze śliwkami

Składniki (forma 24 x 21 cm):
  • 3 jajka
  • 50 g cukru
  • 100 g mąki ryżowej
  • 50 g mąki owsianej
  • 4-5 łyżek rozpuszczonego oleju kokosowego
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • kilka śliwek
Przygotowanie:
  • Piekarnik rozgrzać do 180*
  • Żółtka utrzeć z cukrem, miksując około 5 minut. 
  • Dodać przesiane mąki z sodą oczyszczoną i olej. Wymieszać do połączenia się składników. 
  • Białka ubić na sztywno z odrobiną soli. Dodać do masy i delikatnie wmieszać lub wmiksować na najniższych obrotach. 
  • Ciasto przelać do formy wyłożonej papierem do pieczenia, na górze ułożyć połówki śliwek. Piec około 30 minut, do suchego patyczka

Wartość odżywcza dla 1 porcji 81 g (całość ma 9 porcji)
kalorie: 157
B: 4,12
T:  5,8
W: 22,82



2 komentarze:

  1. Wygląda bardzo apetycznie! :-)

    Zapraszam na mojego bloga! :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Anonimowy9/01/2018

    Już wiem co dzisiaj upiekę ��

    OdpowiedzUsuń

Będę wdzięczna wszystkim anonimowo komentującym za podanie imienia, albo chociaż pseudonimu. Dziękuję.

Durszlak.pl
zBLOGowani.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Top Blogi
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
TOP