18.12.18

Ciasto makowe z kremem cynamonowym

Przed tymi świętami upiekłam tyle słodkości, że teraz nie wiem co upiec na ten właściwy już czas. Pierwotnie miałam w planie makowy piernik i to makowe ciasto, ale upiekłam je już wcześniej, więc muszę zmienić plany. Ale to już mój problem i moje zmartwienie. Wy nie zastanawiajcie się tylko upieczcie to urocze ciasto w kropeczki, które pachnie i smakuje cynamonowo. 
Ciasto makowe z kremem cynamonowym 

Składniki (forma: 24 x 21 cm)

  • 50 g mąki ryżowej 
  • 10 g mąki ziemniaczanej 
  • 30 g erytrolu
  • 1 łyżka suchego maku
  • 3 jajka
Krem:
  • Mały kubeczek słodkiej śmietany 30% schłodzonej, 200 g
  • 150 g serka mascarpone schłodzonego 
  • 20 g stewii lub erytrolu lub ksylitolu
  • 1 lyzka cynamonu + do oprószenia po górze 
Przygotowanie:

  1. Piekarnik rozgrzać do 180*
  2. Żółka oddzielić od białek. Białka ubić na pianę, około 3-5 minut. Po tym czasie dodać erytrol i ubijać jeszcze przez chwilę. Nie wyłączając miksera dodawać po jednym żółtku. 
  3. W osobnym naczyniu wymieszać obie mąki. Dodać do masy jajecznej i miksować tylko do połączenia się składników.
  4. Masę przelać do tortownicy wyłożonej papierem do pieczenia. Piec około 25-30 minut, do suchego patyczka. Wystudzić. Ciasto może przykleić się do papieru, dlatego po wystudzeniu papier najlepiej ściągnąć, lub odkleić i ponownie położyć na nim ciasto.
  5. Przygotować krem. Wszystkie składniki umieścić w wysokim naczyniu i ubijać aż masa będzie gęsta. Przełożyć na górę ciasta. Schować do lodówki. Przed podaniem oprószyć cynamonem. 
Wartość odżywcza dla 1 porcji, 68 g (całość ma 9 kawałków)
Kalorie: 168
B: 4,21
T:  15,91
W: 9,46


4 komentarze:

  1. Fajne połączenie składników, nie próbowałam jeszcze takiego połączenia nigdy szczerze mówiąc :) Ale może w te święta zrobię ciasto z Twojego przepisu:P Dam znać , czy mi wyszło ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jest pyszne,ale podwoiłam proporcje żeby było więcej ��i zrobiłam z mąki pszennej i zwykłego cukru, aaa coo tam w końcu święta Bożego Narodzenia są raz w roku ��było pyszne

    OdpowiedzUsuń

Będę wdzięczna wszystkim anonimowo komentującym za podanie imienia, albo chociaż pseudonimu. Dziękuję.

Durszlak.pl
zBLOGowani.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Top Blogi
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
TOP