15.12.12

Placuszki owsiane z kaszą manną

Po długiej przerwie i jeszcze bardziej intensywnym tygodniu w końcu zdołałam upichcić coś godnego bloga, zrobić temu zdjęcia i wygospodarować chwilkę, żeby dodać. Aktualnie bardziej na bieżąco jestem z asortymentem w sklepach budowlanych niż spożywczych. Kleje, farby, fugi zastąpiły miejsce mąk, bakalii i olejów. Na szczęście już bliżej niż dalej... ale do rzeczy.
Proponuję na dzisiejsze sobotnio-leniwe śniadanie placki z kaszy manny naszpikowane innymi pysznościami. Z braku maślanki zrobiłam z mlekiem, co spowodowało, że jednak były bardziej suche. Więc podobnie jak z muffinami - na maślance zawsze lepsze. Jeżeli jak ja nie będziecie mieli maślanki to najlepiej polać je jogurtem, lub zjeść z prażonymi jabłkami lub innymi owocami. 



Placuszki owsiane z kaszą manną

Składniki (ok. 8 sztuk):
  • 60 g (ok. 90 ml) kaszy manny
  • 35 g płatków owsianych (100 ml)*****
  • garść suszonej żurawiny
  • garść słonecznika*****
  • 2 łyżki maku
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 jajko*****
  • 120-200 ml mleka/maślanki/kefiru (tak aby masa nie była zbyt płynna)***
  • 2-3 łyżki oleju rzepakowego****

Przygotowanie:
  1. Wszystkie składniki umieścić w naczyniu i wymieszać
  2. Nakładać łyżką na rozgrzaną patelnię z olejem
  3. Smażyć z obu stron do zarumienienia. 

46 komentarzy:

  1. Anonimowy12/15/2012

    co oznaczają te gwiazdki przy składnikach? zawsze mnie to zastanawia...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydaje mi się że dodatkowo/nieobowiązkowo przynajmniej ja w moich przepisach tak daje albo np daje że olej kokosowy i oznaczam to jako przykład że może być inny (rzepakowy, oliwa itd) mam nadzieję że pomogłam

      Usuń
  2. Wyglądają zachęcająco ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przyznam, że też jestem ciekawa znaczenia tych gwiazdek ;)
    Uwielbiam placuszki z manny, są zawsze takie grubiutkie...

    OdpowiedzUsuń
  4. świetne śniadanie !

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo mi się podobają! Też ostatnio narzekam na brak czasu, więc doskonale rozumiem.

    OdpowiedzUsuń
  6. mniam jakie puszyste pyszności *.*

    OdpowiedzUsuń
  7. piękne placuszki, bardzo apetyczne śniadanie na zimowy poranek

    OdpowiedzUsuń
  8. placuszki owsiane - uwielbiam!
    placuszki z manny - uwielbiam!
    a tu dwa w jednym, podoba mi się to :D

    OdpowiedzUsuń
  9. o rany, ale puchatki :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dołączam się do pytania o co chodzi z gwiazdkami :)

    OdpowiedzUsuń
  11. cudne!
    takie pulchniutkie!
    ślinka cieknie ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. ooo.. ale grubaśne-zjadłabym je prosto z patelni ;))
    Takie połączenie to raj dla podniebienie ;))

    OdpowiedzUsuń
  13. Chciałam kupić amse makową, ale co ja zrobię z resztą 800 gxD?

    OdpowiedzUsuń
  14. o mamciu! zakochałam się w tych placuszkach! wyglądają tak ślicznie, takie pulchniutkie.. idealne

    OdpowiedzUsuń
  15. ale grubaśne! Pycha ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. oj zjadłabym takie:)

    OdpowiedzUsuń
  17. uwielbiam placuszki z manny, a te wyglądają cudownie! *.*

    OdpowiedzUsuń
  18. Uwielbiam owsiane placuszki :D

    OdpowiedzUsuń
  19. Koniecznie muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Kiedyś ktoś na jakiejś stronie :D z której brałam przepis napisał, że wciskając bodajże łyżeczkę soku z cytryny do mleka i odstawiając to na jakiś czas, można uzyskać roztwór maślankowopodobny, tym samym eliminując konieczność wycieczkowania do sklepu. Robiłam tak kilka razy i zwykle działało, wypiek miał konsystencję dość podobną do tego na prawdziwej maślance :) Więc może tak?
    Bo placki, swoją drogą, są obłędne i będę musiała się nimi bliżej zainteresować :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to jest wspaniała rada :) wypróbuję na pewno!

      Usuń
  21. śliczne, okrąglutkie, puszyste<3

    OdpowiedzUsuń
  22. ale grubaśne :) no i przez ten mak w świątecznym klimacie :)

    OdpowiedzUsuń
  23. witam
    Robiłam dziś wieczorem ww. placuszki są bardzo smaczne, jednak mam pytanie na jakiej ilości oleju należy je smażyć? Czy tylko posmarować papierem patelnie czy też tak jak placki ziemniaczane? Pozdrawiam Beata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Broń Boże od takiej ilości jak na placki ziemniaczane :) Ja daję 2 łyżki, jak następna partia ma za suchą patelnię to znów troszkę skrapiam.
      Cieszę się, że smakowały :)

      Usuń
  24. o jaaa, muszę jak najszybciej wypróbować, bo jest w nich wszystko, co uwielbiam!
    proszę o więcej takich lekkich przepisów :D

    OdpowiedzUsuń
  25. mega puszyste i lekkie są:) oj pyszne muszą być!:)

    OdpowiedzUsuń
  26. Małe zmiany były, ale jak obiecywałam tak zrobiłam i oto moje efekty http://kamciss-zyciezesmakiem.blogspot.com/2013/02/placuszki-owsiane-z-kasza-manna.html były PRZEPYSZNE :)
    A dodałam łyżeczkę mąki bo wydały mi się za rzadkie i bałam się, że się nie usmażą, następnym razem dodam mniej mleka lub więcej płatków owsianych :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. piękne Ci wyszły z czego się ogromnie cieszę :)

      Usuń
  27. Anonimowy5/21/2013

    Czy takie placuszki można zrobić na parze?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a skąd taki pomysł ? próbowałaś/próbowałeś robić kiedyś placuszki na parze ? Bo ja nie, więc ciężko mi odpowiedzieć na Twoje pytanie :) ale można próbować, a nóż coś z tego wyjdzie :)

      Usuń
  28. Anonimowy10/03/2013

    Dawno nie jadłam tak dobrych placuszków.:) Chylę czoła! :D
    [Z braku maku dodałam sezam - POLECAM!]
    Ola

    OdpowiedzUsuń
  29. Anonimowy3/17/2017

    Cześć. Czy wcześniej kasze manną i płatki owsiane (górskie) mam ugotować ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie, nie gotować wcześniej. Możesz jedynie po połączeniu wszystkich składników odczekać jakieś 5-10 minut, żeby płatki zmiękły od mleka/maślanki czy kefiru

      Usuń
    2. Jutro idę kupić kaszę mannę. Wyglądają świetnie. Tylko zamiast żurawiny, wrzucę rodzynki.

      Usuń
  30. Płatki owsiane są niezwykle zdrowe i pożywne. Super przepis.

    OdpowiedzUsuń
  31. Kasza manna ma być sucha czy już ugotowana?

    OdpowiedzUsuń
  32. Anonimowy3/29/2019

    Rewelacja !pyszne -polecam!

    OdpowiedzUsuń
  33. Anonimowy5/05/2020

    pyszne, dodane suszone śliwki zamiast żurawiny bo to mieliśmy w domu. dwulatek zajadał że aż mu się uszy trzęsły:)

    OdpowiedzUsuń
  34. Anonimowy4/11/2021

    Przepyszne! Użyłam kaszy manny i płatków błyskawicznych, żeby składniki szybciej napęczniały. Robiłam na kefirze, nie miałam akurat żurawiny, więc dodałam suszone figi. Świetnie smakują z jogurtem naturalnym, świeżymi owocami i syropem klonowym. Po prostu kocham i z pewnością będę często powtarzała na weekendowe sniadania!

    OdpowiedzUsuń

Będę wdzięczna wszystkim anonimowo komentującym za podanie imienia, albo chociaż pseudonimu. Dziękuję.

Durszlak.pl
zBLOGowani.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Top Blogi
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
TOP